sobota, 6 kwietnia 2013

Hot dog z glazurowanymi parówkami i cebulą musztardową

Dobry fast food nie jest zły, a na pewno najlepszy jest domowej roboty. Przepis na pyszne hot dogi z glazurowanymi parówkami oraz cebulą musztardową podawane w bagietkach.


Składniki (4 porcje):
  • 8 parówek dobrej jakości 
  • 4 średniej wielkości bagietki 
  • 2 cebule
  • 2 łyżki oleju słonecznikowego
  • 1 łyżeczka musztardy francuskiej pełnoziarnistej 
  • 2 łyżki syropu klonowego lub miodu 
  • 1 łyżka musztardy Dijon 
  • 1 łyżeczka brązowego cukru 
  • 2 octu winnego lub jabłkowego 






Dodatkowo:
  • Ketchup do podania

Piekarnik nagrzać do 200 stopni. Na blaszce wyłożoną papierem do pieczenia ułożyć parówki i wstawić do piekarnika. Piec około 20 minut.

W między czasie przygotować cebulę musztardową:
Cebulę pokroić w cienkie paski. Patelnie rozgrzać na średnim ogniu, dodać 2 łyżki oleju słonecznikowego, cebulę i musztardę pełnoziarnistą. Smażyć 10- 15 minut, aż do momentu, gdy cebula będzie miękka i lekko zarumieniona. Natępnie dodać musztardę Dijon, ocet winny i cukier. Smażyć przez koleje 2-3 minuty, aż cukier całkowicie się rozpuści - mieszając często tak, aby cebula się nie przypaliła.

Bagietki rozciąć na środku. Wyjąć parówki z piekarnika i za pomocą pędzelka posmarować syropem klonowy ( lub miodem). Włożyć po 2 parówki do każdej bagietki. Zwiększyć temperaturę piekarnika do 220 stopni. Włożyć hot dogi do piekarnika i piec przez koleje 5 minut. Gotowe hot dogi wypełnić musztardową cebulą. Podawać z ketchupem. 

Smacznego!




7 komentarzy:

  1. taki domowy przepyszny, bardzo dawno nie jadłam, ale mi narobiłaś smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem miłośnikiem ,hot dogów ale ciekawi mnie smak musztardy cebulowej ,nigdy nie jadłem wstyd się przyznać ale to prawda napewno spróbuje .Smakosz

    OdpowiedzUsuń
  3. o jaaaaa, od wczoraj mam ochotę na hot doga, a kiedy tu zajrzałam to przepadłam! Zapisuję przepis :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hot dog grzechu warty :) W takim razie życzę smacznego! :)

      Usuń
  4. swietnie wygladaja i smakuje, wlasnie zrobilam. mmmm pyszne:) uzylam parowek wieprzowych od henryka kani i sprawdzily sie, zawsze jadalam drobiowe, ale mile zaskoczyly mnie:) dzieki za przepis!

    OdpowiedzUsuń